Her gün viral pazarlama , yeni bir viral video ve ışık hızında yayılan içerik hakkında her şeyi duyuyoruz . Ama bu tam olarak nedir? Ve nasıl viral oldu? Bir şeyi rastgele bir şekilde büyük bir hit yapan viral bir ürün veya viral reklam, viral kampanyalar veya sadece şans yüzünden mi?
Viral içeriğin arkasında genellikle iyi tasarlanmış bir viral strateji vardır ancak virallik kısmen şans, yaratıcılık ve hazırlıktan kaynaklanır. Bu kavramı biraz daha iyi incelemek için, bu kavramın tanımını, viral bir kampanyanın nasıl çalıştığını, viral pazarlamanın avantajlarını açıklayacağım ve size en sevdiğim örneklerden bazılarını göstereceğim.
Viral Pazarlama Nedir?
Viral Pazarlama, bir markanın veya ürünün potansiyel satışını virüs gibi yani hızla ve insandan insana yayılan mesajlarla ilgi uyandırabilen ve yüksek satış potansiyeline sahiptir.
Hızları ve paylaşım kolaylıkları nedeniyle, sosyal ağlar bu tür pazarlamanın doğal yaşam alanıdır. Son dönemlerin en yaygın örneği , YouTube'da daha sonra Facebook, Twitter ve diğer kanallarda paylaşılan duygusal, şaşırtıcı, komik veya benzersiz videoların oluşturulmasıdır.
Bununla birlikte, virallik iki ucu keskin bir kılıç olabilir. Bu tür bir kampanyada, kontrolün büyük bir kısmının kullanıcıların eline geçtiğini ve mesajın yanlış yorumlanma riski bulunduğunu unutmamak önemlidir. Öte yandan, başarılı bir viral kampanya markanızın sonuçları için mucizeler yaratabilir.
Viral Kampanya Nasıl Çalışır?
Teoride, viral bir pazarlama kampanyasını yürütmek çok basittir : Hedefiniz için çekici olan bir video veya başka bir içerik türü oluşturun, internete koyun ve tanıtın. Sonra da yapabileceğiniz tek şey sigortanın yanmasını beklemek ve kullanıcıların deli gibi paylaşmaya başlamasını beklemek.
Viralite bazı durumlarda tesadüfen meydana gelir. Örneğin, bir video özel bir kullanıcı tarafından yüklendiğinde, aniden popüler hale gelir ve İnternet'in her yerinde dolaşmaya başlar. Marka videoları için dağıtım stratejisine gelince, iki tür vardır: gösterilen veya gizli . İlkinde, kullanıcı reklamı veya markalı içeriği izlediğinin ilk andan farkındadır, ikincisinde ise markanın katılımı gizlidir ancak daha sonra ortaya çıkar.
Gizli pazarlama tekniklerini uygularsanız, viral kampanya size aleyhinize dönebileceğinden, kullanıcının kandırılmış, aldatılmış veya aldatılmış hissetmemesi için çok dikkatli olmanız önemlidir.
Hangi stratejiyi seçersek seçelim, asla "spam" haline gelmemeyi veya içeriği paylaşırken aşırıya kaçmamayı unutmayın. Mesajı defalarca tekrarlamak yerine, en iyi strateji, mükemmel yeri ve zamanı bulmak ve "viral kaynaşmanın" kendisini aydınlatmasına izin vermektir.
Viral Pazarlamanın Avantajları
- Düşük maliyetli: Viral kampanyaları karakterize eden şey, kullanıcıların işin önemli bir bölümünü marka için yapması ve bu da dağıtım maliyetlerini büyük ölçüde düşürmesidir. Reklam veya medya alanı satın almak gereksizdir.
- Büyük erişim potansiyeli: İnternetteki viral bir video, bir ton para yatırmak veya fazladan çaba sarf etmek zorunda kalmadan çok büyük bir uluslararası izleyiciye ulaşma yeteneğine sahiptir. Bu nedenle, küçük bir şirket veya hatta özel bir kişi son derece viral hale gelebilir.
- İstilacı değildir: Viral pazarlamada, sosyal medya kullanıcısı, içeriğe katılma ve paylaşma kararını veren kişidir, bu nedenle markanın istilacı olarak karşısına çıkma olasılığını azaltır. Bunun gibi, markanın algısı ve etkileşim, daha klasik reklam biçimlerine kıyasla önemli ölçüde daha iyidir.
- Markanızı oluşturmanıza yardımcı olur. Yaratıcılık açısından gerçekten hedefe ulaşırsak, kullanıcıların kendileri paylaşmaya ve dolayısıyla markanızla kişisel bir bağlantı kurmaya karar verecek kadar inanılmaz içerikler oluşturuyoruz. Marka bilinci ve farkındalık söz konusu olduğunda şüphesiz son derece güçlü bir araçtır.
Viral Pazarlama Örnekleri
2018 yılında, tek bir tweet ile IHOP, adını IHOP'tan IHOb'a değiştirdiklerini önerdiğinde çevrimiçi pandemonya neden oldu. Ancak "b" nin ne anlama geldiğini kimse bilmiyordu. Önümüzdeki 7 gün boyunca, tüm dünya b'nin muhtemelen neyi temsil edebileceğini tahmin etmeye başladı . Sosyal medya hesapları spekülasyonla birlikte oynadı ve çevrimiçi yangını körükleyerek daha fazla kafa karışıklığı ve spekülasyon yarattı. Sonunda gizli anlamı açığa çıkardılar: b, Burgers'ı temsil ediyordu.
Bu spekülasyon, IHOP'un kazanılmış medyada 113 milyon dolardan fazla para almasına ve burger satışlarını artırmasına neden oldu. Genel olarak, bu kampanya o sırada biraz tartışmalı olsa da (bazı kullanıcılar açıklamanın abartılı olduğunu düşünüyordu), bu kampanyanın başarılı olduğunu inkar etmek mümkün değil.