Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının bu konuya özellikle dikkat etmeleri gerekmektedir. Bu rehberimizde de marka imajı nedir, neden önemlidir ve imajın nasıl daha iyi hale getirilebiliceğinden bahseceğiniz.
Marka imajı nedir?
Marka imajı, tüketicilerin bir marka hakkındaki düşünceleri, izlenimleri, fikirleri ve markaya olan karşı hislerini anlatan bir terimdir. Başka bir deyişle, tüketicilerin, markanın kimliğini nasıl algıladıkları ve yorumlarıdıklarıdır. Marka imajı aynı zamanda kişisel deneyimlere de bağlı olduğu için kimi tüketiciler için markanın imajı iyiyken, kötü deneyim yaşayan ve aldığı hizmetten memnun kalmayan tüketiciler için de marka imajı kötü olabilir. Bu nedenle de müşteri memuniyetini artıracak çalışmalar yapmanız, genel ortalamada marka imajının daha iyi olmasını sağlar. Marka imajı ve kimliği de birbirinden farklı tanımlardır. Bunun ayrımını da iyi yapmak gerekir.
Marka kimliği, sizin markanızın diğerleri tarafından nasıl görünmesini istediğiniz üzerine yaptığınız çalışmalardır. Logo, slogan, estik ve görsel çalışmalar ve iletişim dili burada önemlidir.
Marka imajı ise yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketicilerin sizi nasıl gördüğüdür. Logo, slogan, görsel ve iletişim dilinizin dışarıdan nasıl algılandığı imajınızı etkilemektedir.
Marka imajı neden önemlidir?
Markanızın tanınması açısından önemlidir
Markanızın tanınması ve tüketiciler arasında bilinmesi için imajınızın da iyi olması gerekir. Marka imajınızın iyi olduğunda tüketiciler sizin hakkınızda daha fazla konuşmaya başlar. Bunun yanı sıra yaptığınız pazarlama çalışmalarının verimliliği ve etkinliği de imajınızı geliştirmenize yardımcı olacağı için doğru pazarlama stratejileri geliştirerek, doğru kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşmalısınız.
Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Kulaktan kulağa pazarlamada etkilidir
Marka imajı, müşteri memnuniyetiyle de iyileşen bir metrik ve bu ne kadar fazla mutlu müşteriniz olursa, sizi kendi çevrelerine tavsiye etme ihtimalleri de o kadar artar. Sosyal kanıt niteliğinin olması nedeniyle ve kulaktan kulağa pazarlama ile tüketicilerin sizi tavsiye etmelerini sağlamanız, marka imajınızı güçlendirecektir. İnsanlar, kendi çevrelerinden aldıkları tavsiyelere daha fazla güvendikleri için imajınızı geliştirecek çalışmalar yapmanız bir hayli önemlidir.
Satışlarınızı artırmanızı sağlar
Müşteri memnuniyetinin artması ile sadık müşteri kitleleri edinebileceğiniz gibi bu kişiler sizi çevrelerindeki kişilere de tavsiye ettikleri için yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinde markanızla ilgili olumlu yorumların olması da marka imajınızı destekleyeceği için internet üzerinden de yeni tüketicilere ulaşarak, onların gözünde değerli bir firma olabilirsiniz. Bu da doğal olarak kullanıcıların, alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlacağı için satışlarınızı da artırmanızı sağlar.
Marka imajı nasıl daha iyi hale getirilir?
Marka kimliğinizi oluşturun
Öncelikli olarak marka kimliğinizi oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istediğinizi belirleyerek, kurumsal kimliğinizi oluşturmanız ve hazırlamanız gerekir. Böylelikle tüketicilerin dikkate alıp, değerlendireceği bir imajınız olmaya başlar. Marka kimliği hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.
Marka olarak tüm platformlarda aynı mesajı verin
Marka imajı konusunda çalışırken, marka kimliğinizi tüm platformlarda aynı şekilde yansıtmanız gerekir. Mesajlarınız, sloganlarınız bir bütünlük içerisinde ve tutarlı olmalıdır. Böylelikle aynı mesajı farklı hedef kitlelere farklı platformlar üzerinde de verebilirsiniz.
Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bir tutarlılık olsun
Mesajlarınız gibi pazarlama ve reklam çalışmalarınızda da bir tutarlık olması gerekiyor. Tüketicilere aynı mesajları vermeniz, görsel olarak çalışmalarınızda bir bütünlük olması markanızın daha kolay tanınmasını sağlayacaktır. Görsel ögeleriniz ve tasarımlarınızın, görsel algı açısıdan bir hayli önemlidir.
Müşteri destek kalitenizi artırın
Marka imajı için yapmanız gerekenlerden biri de yazının başında da belirttiğimiz gibi müşteri destek kalitenizi artırmaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli destek sunmanız, müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı bir şekilde tüketicilerin sorunlarını çözmeniz destek kalitesini artıracaktır. Satış öcnesi ve sonrada iyi hizmet alan tüketiciler de sadık müşteri kitlelerine dönüşerek, sizin hakkınızda olumlu yorumlar yapacaklardır. Bu da size referans olacakları anlamına gelir.
İnternet üzerindeki olumlu yorumları artırmaya çalışın
Marka imajı için çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de internet üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları artırmaktır. Hem sosyal ağlarda hem de web siteniz üzerindeki ürün sayfaları üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmanız da sosyal kanıt açısından önemlidir. Markanızla ilgili olumlu yorumlar aldığınızda, tüketicilerin de size karşı güvenleri artmış olur. Bu sayede de marka imajınız olumlu olarak etkilenir.
JumboSoft interaktif e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.