E-ticaret dünyasında rekabet etmek için hiç bu kadar zorlu bir zaman olmamıştı. Ürünler bir gecede viral hale gelebilir, yeni markalar rekabetçi sektörlere girebilir ve devralabilir, tüketiciler sadakatlerini bir markadan diğerine kaydırmada sorun yaşamaz.
Başarılı bir e-ticaret markasını nasıl inşa edebilirsiniz?
Alıcılarınızla duygusal bir bağ oluşturan bir marka stratejisine ihtiyacınız var. Görseller, mesajlaşma ve daha fazlasıyla müşterilere işletmenizin ne hakkında olduğunu ve onlara nasıl hizmet edebileceğinizi gösterirsiniz. Hepsi birlikte, bu marka unsurları, alıcıları geri gelmeye yönlendiren olumlu bir izlenim bırakıyor.
İşletmenizin boyutu veya yaşı ne olursa olsun, müşterilerin dikkatini çeken bir e-ticaret markası oluşturmak için atabileceğiniz yedi adım.
1. Tarzınızı belirleyin.
Markanızın tarzı modaya uygun olmaktan çok daha fazlası olmalı. Markanızın amacı ve kullanıcının alışveriş deneyimi tarafından yönlendirilmelidir. Alıcılar marka içeriğinin özgünlüğünü her şeyden çok takdir ediyor. Bu beklentiyi karşılamak için markanızın odak noktasını yansıtan bir stil seçin.
2. Müşterilerle özgün ilişkiler kurun.
Güven oluşturmak her marka için çok önemlidir, ancak özellikle e-ticaret markaları için çok önemlidir. Çevrimiçi alışveriş yapanlar sizinle tanışamaz ve işinizi şahsen değerlendiremez, bu nedenle güvenlerini kazanmak için alıcılarla ilişkinizi dijital olarak beslemeniz gerekir.
Ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili çevrimiçi konuşmalar yaratmak, markanız etrafında ihtiyaç duyduğunuz otantik duyguyu oluşturur. Blog gönderileri gibi kendi sektöre özgü içeriğinizi oluşturmak, alıcılara güvenlerini teşvik eden değer sağlar. Aynı şekilde, markanız hakkında diğerleri arasında kıvılcım uyandıran sohbetler, alıcılar için işletmenizin değerine olan inançlarını inşa eden sosyal bir kanıt görevi görebilir.
İşte markanıza güven oluşturan işletmenizin etrafında vızıltı oluşturmanın bazı yolları.
- Kendi içeriğinizi oluşturun. Alıcıları ilgilendikleri sektöre özel konularda eğitmek için sitenizde ve sosyal medyada blog yazıları yayınlanabilir. Onlara bu değeri sağlayarak, içeriğiniz müşterilerin markanıza olan güvenini oluşturur.
- Sektörünüzle ilgili çevrimiçi forumlara katılın. Reddit, LinkedIn ve Facebook grupları, markanız hakkında konuşmayı ve farkındalığı teşvik etmek için mükemmel forumlardır. Uygun olduğunda markanızın içeriğine bağlantı verin veya alakalı olduğunu ve konuşmada fazla satış yapmadığını düşünüyorsanız ürünlerinizi nazikçe tanıtın.
- Büyük oyuncuları tanıyın. Her sektörde, diğer insanların örnek aldığı etkileyiciler vardır. Endüstrinizdeki etkileyicilerle ilişkiler geliştirin, böylece ürünlerinizi Instagram veya blogları gibi platformlarında tanıtmak için birkaç tane seçebilirsiniz.
3. Ürün kalitesine odaklanın.
Bu günlerde, en çok dikkat çeken ve ilgi gören e-ticaret markaları, birçok ürünün aksine tek bir ürün üretip satarak başlayanlar gibi görünüyor.
Tüketicilerin güvenebileceklerini bildikleri bir ürüne sadık kalmaları zor değil. Tümü belirli bir kitleye hizmet eden birçok farklı türde ürün üretirken, kalite kontrol bir sorun haline gelebilir. Ürünleriniz iyi yapılmazsa, müşteri sadakatini ve müşteri yönlendirmelerini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
Odağınızı daraltarak, ürününüzün genel kalitesine ve itibarına daha fazla önem verebilirsiniz. Bir üründe ustalaşıp başarıyla ölçeklendirdikten ve sadık bir müşteri takibi oluşturduktan sonra, aynı hedef kitleye hizmet etmek için diğer ürün türlerine güvenle girmeye başlayabilirsiniz.
4. Video içeriği oluşturun.
Rakiplerden farklılaşmanın ve daha fazla müşteri çekmenin bir başka yolu, web sitenizde, e-postalarınızda ve sosyal medya takipçilerinizle daha fazla video içeriği oluşturmak ve paylaşmaktır
- Facebook'ta her gün 8 milyardan fazla video veya 100 milyon saatin üzerinde video izleniyor.
- Snapchat'ta her gün 10 milyar video izleniyor.
- Bir Facebook videosu, bir Facebook fotoğrafından ortalama olarak% 135 daha fazla organik erişim elde ediyor.
- İnsanların% 43'ü gelecekte pazarlamacılardan daha fazla video içeriği görmek istiyor.
Ancak unutulmaz bir e-ticaret markası oluşturmak için sadece bilgilendirici, ürün tanıtım videoları ve açıklayıcı videolar üretemezsiniz. İşletmenizin insani yönünü göstermek ve alıcılarla bağlantı kurmak için oluşturduğunuz videolarda markanızın kişiliğini ve değerlerini yansıtmalısınız.
5. Dillerini konuşun.
E-ticaret markanızı en değerli müşterilerinize hedeflemek için onların kullanacakları dili kullanın. Mesajınız ne kadar tanıdık gelirse, alıcılar markanıza o kadar bağlı hissedecektir.
Kendi mesajınızı geliştirmek için hedef müşterilerinizin dilini öğrenmenin birkaç yolu:
- Alıcı persona araştırmanızı değerlendirin. Müşterilerle ürün tercihleri hakkında röportaj yaptıysanız, kendi marka mesajınızda kullandıkları dili ödünç alın.
- Rakiplerin mesajlarını analiz edin. En başarılı rakipler muhtemelen hedef müşterilerinizde yankı uyandıran mesajlaşma kullanıyor. Örtüşme olup olmadığını görmek için onların dillerini kendi alıcı araştırmanızla karşılaştırın.
- En son ürün incelemelerinizi tarayın. Muhtemelen müşterilerin incelemelerde sıklıkla kullandığı bir avuç kelime ve kelime öbeği olduğunu göreceksiniz. Kendi marka mesajınızda en çekici dillerden bazılarını yeniden kullanın.
Hedef kitlenizde hangi kelimelerin ve ifadelerin yankı uyandırdığını belirledikten sonra, dili pazarlama kampanyalarınızda, web sitesi metninizde ve daha fazlasında uygulayın. Markanızı bu dille oluşturmak, alıcıları hedeflemek ve onları işletmenize çekmek için tanıdık gelmesini sağlayacaktır.
6. Hikayenizi paylaşın.
Günümüzde tüketiciler markalardaki özgünlüğü takdir ediyor. Alıcılara işletmenizin belirtilen değerlerine gerçekten önem verdiğini göstermek için menşe hikayenizi paylaşın.
Menşe hikayeniz, şirketin kurulduğu tarih ve yer gibi gerçeklerin toplamından daha fazlası olmalıdır. Markanızı başlatmanızın daha büyük nedenini açıklamak istiyorsunuz. Bu amacı belirtirken, markanızın alıcılarınızın hayatını nasıl iyileştireceğini umduğunuzu açıklayın.
Hikayenizi öğrendikten sonra, bunu müşterilerinizle paylaşmanın ve markanızı oluşturmanın birçok yolu vardır.
Sitenizde bir "Hakkımızda" sayfası oluşturun. Başlangıç hikayenizi anlatmak için metin, fotoğraf ve video kullanabilirsiniz.
7. Daha büyük bir şeyin parçası olun.
Müşteriler öncelikle sizden kendi hayatlarına fayda sağlamak için satın alırlar, ancak aynı zamanda hayır amaçlı markalara da değer verirler.
Markanızı, müşterilere kârdan daha fazlasını önemsediğinizi göstermek için uygun bir amaç ile belirleyin. Kendi hayatlarını ve başkalarının hayatlarını iyileştirmeye çalıştığınız gerçeğine değer verecekler.
Ne yapabilirsiniz: Siz, çalışanlarınız ve müşterileriniz için neyin önemli olduğunu düşünün. Bu nedenleri belirledikten sonra, bunları markanıza entegre etmenin birçok yolu vardır.
Bir hayır kurumuyla, kendisine bağışlanan satışların bir kısmıyla, amacına uygun bir ürün hattı oluşturmak için ortak olabilirsiniz. Veya satın aldığınız her ürün için ürününüzü bağışlayabilirsiniz.
Anahtar Alıcılarınız İçin E-Ticaret Markanızı Oluşturun
Markanız bir logodan daha fazlasıdır. İşletmenizin görselleri, mesajları ve daha fazlası aracılığıyla alıcılarınızla duygusal bir bağ kurmanın bir yoludur. Harika bir markalaşma stratejisiyle, müşterileriniz işletmenize güvenecek ve ondan satın almaya devam etmek isteyecektir.
Kendi e-ticaret markanızı oluşturmanıza yardımcı olmak için bu kılavuzda yedi stratejiyi vurguladık. Tüm bunları gerçekleştirmek için bir e-ticaret web sitesine ihtiyacınız olduğunu unutmayın. İşletmeniz ister yeni ister tecrübeli olsun, bu ipuçları markanızı alıcılarınızın ihtiyaç ve isteklerine hitap edecek şekilde oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Duygularından yararlanarak, marka stratejiniz en değerli müşterilerinizi çekecek ve onları satın almaya yönlendirecektir.
JumboSoft interaktif e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.