Görüşmeyi Başlat
1
Bilgi almak ister misiniz?
Kodu Tara
Size nasıl yardımcı olabiliriz?

E-Ticaret Sitesinde Ne Satabilirim?

E-Ticaret Sitesinde Ne Satabilirim?
İlker Tiryakioğlu

İlker Tiryakioğlu

Kurucu / CEO

23.01.2021

Muhtemelen bir iş fikriniz vardır ya da zihninizin arkasında dolaşan üç şey vardır. Bir mücevher yapma hobisinden para kazanmak veya büyüyen bir niş pazara satış yapmak olsun, bunu okuyorsanız, muhtemelen kendi tam zamanlı işinizi veya yan koşuşturmanızı başlatma fikriyle flört etmişsinizdir.

Çoğu zaman eksik olan şey, harika bir  iş fikriniz olduğunu bilmenin verdiği güvendir - zamanınız ve paranızla bahse girebileceğiniz açık bir fırsat. Henüz iş fikrinize tam anlamıyla yer vermediyseniz (veya seçim yapabileceğiniz çok fazla fikriniz varsa), temelinizi bulmanıza ve onu gerçekleştirmek için hamleler yapmaya başlamanıza yardımcı olacak bazı önemli sorular burada.

Harika bir iş fikri nasıl olur?
Harika bir iş fikri sadece bir “fikir” değil, aynı zamanda karlı ve ölçeklenebilirken müşteri tabanını büyütmenize olanak tanıyan planlı bir fırsattır. Eğer gelişebilir iş fikri için kendinize şu soruları sormalısınız:

  • Ne tür bir kurucusunuz?
  • Kime satıyorsun?
  • İş fikrinizin potansiyel karlılığı nedir?
  • Müşterilere ulaşmak için hangi tekrarlanabilir yollara sahipsiniz?

Ne tür bir kurucusunuz?
İş kurmak işin kolay kısmıdır. Herkesin kendi güçlü yanları, zayıf yönleri ve ilgi alanları vardır. Ve bir girişimci olarak kendinizi ve takılıp kaldığınız kaçınılmaz anlar için sizi neyin motive ettiğini bilmek önemlidir .

Bazıları değer üreten iş ve mimarlık sistemlerini sever. Onlar için gelir, puanı korumanın bir yoludur. Diğerleri kendilerini müşterileri arasında sayan bir sorun, acı noktası veya tutkuyla motive olur. İnsanların ürünlerinden keyif aldıklarını görmekten başka hiçbir şeyi sevmezler. 

Kurucunuzun bir iş fikrine uygunluğu hakkında sorabileceğiniz bazı iyi sorular şunlardır: 

  • Ürün kategorinizle ilgili güçlü fikirleriniz, uzmanlığınız veya hikayeniz mi var?
  • Sizi bu fikir için uygun hale getiren temel becerileriniz var mı? Belki güçlü bir satıcısınız ve perakendecilere satış konuşması yapabilirsiniz. Veya çekici bir marka oluşturmanıza yardımcı olacak bir tasarım geçmişiniz var.
  • İyi olmadığınız ancak başka birine devredebileceğiniz veya devredebileceğiniz bir şey var mı? 
  • Çözdüğünüz soruna veya ikram ettiğiniz ilgiye kişisel olarak yatırım yapıyor musunuz? 
  • Çevrimiçi bir kitle büyütmek için içerik oluşturabilir misiniz (sosyal medya hesabı, YouTube kanalı, e-posta listesi)? Bugün bazı girişimciler, başarılı işlerinin bel kemiği haline gelen ilgili izleyiciler oluşturarak işe başlıyor. 

Kime satıyorsun?
Herhangi bir iş fikrini geliştirmenin bir parçası, onun için adreslenebilir pazarı anlamaktır.  Harika iş fikirleri genellikle aşağıdaki sorulara net yanıtlar verir: 

En az ikna edici bir şekilde sizden satın alma olasılığı en yüksek olan kim? Bu tür ürünlere zaten kim para harcıyor ve bunların belirleyici nitelikleri nelerdir?

İş fikrinizin kime hizmet edebileceğine dair daha derin bir anlayış geliştirmek için şunları yapabilirsiniz:

  • Aynı alandaki diğer işletmelerin rekabetçi bir analizini yapın. SimilarWeb, ilgili işletmelerin web sitesi trafiğini analiz etmek için harika bir araçtır.
  • Pazarı büyütmek için Trendyol ve Hepsiburada gibi benzer ürünlerin satın alındığı pazar yerlerini analiz edin ve ürünlerinizi veya hizmetlerinizi potansiyel müşterilere nasıl sunabileceğinizi belirleyin.
  • İstek ve ihtiyaçları hakkında daha fazla bilgi edinmek için potansiyel müşterilere anket yapın veya onlarla görüşün.
  • Reddit veya Facebook'ta toplulukları veya potansiyel müşterilerinizin zaten bir araya geldiği sektör bloglarını keşfedin.
  • Google arama trendleri aracılığıyla iş fırsatını anlamak için anahtar kelime araştırmasını kullanın  

Açıkça tanımlanmış bir fırsat ve hedef kitle, en düşük asılı meyvenizden başlayıp ağacın geri kalanına doğru ilerleyerek düz bir çizgiyle erken satışlara kadar büyümenizi çok daha kolay hale getirecektir. Kendi işinizi kurduğunuzda ve müşteri edinmeye başladığınızda, potansiyel müşterilerle daha iyi uyum sağlamak için mesajınızı uyarlamak, iyileştirmek ve hatta değiştirmek için kullanabileceğiniz geri bildirimler alacaksınız.

İş fikrinizin potansiyel karlılığı nedir?
Bir iş fikrinin, harcadığınız zamana değecek kadar kârlı olma potansiyeline sahip olması gerekir. Ancak kârlılık, toplam giderlerinizi toplam gelirinizden çıkardıktan sonra siyahta kalmanızı sağlamaktan biraz daha karmaşıktır. 

Diyelim ki şişe başına 20 TL'den acı sos satmak istiyorsunuz. Üretmek ve sevkiyata hazır hale getirmek size 5 TL'ye mal olursa, satılan birim başına 15 TL kar kalır. Bu, yapacağınız diğer işletme masraflarını bir kenara bırakın, müşteri bulmak için harcanacak çok fazla para değil.

İyi haber şu ki, karlılığınızı artırmak için kullanabileceğiniz pek çok yol var. Bunlar Neler?

  • Fiyatınızı artırın (en bariz çözüm). 
  • Her müşterinin ortalama sipariş değerini artırmak için birden çok ürünü bir araya getirin. 
  • Diğer perakendecilere toplu olarak satış yapın.
  • Geçmiş müşterilerinizi tekrar alışveriş yapmaya ikna edin (mevcut müşterilere pazarlamak çok daha uygun maliyetlidir).
  • Daha fazla tekrar siparişi teşvik etmek için bir abonelik sunun. 
  • Aynı hedef kitleye satabileceğiniz yeni, daha karlı ürünler veya hizmetler ekleyin.

Müşterilerinize ulaşmak ve onlara satış yapmak için tekrarlanabilir yöntemler var mı?
Her sağlıklı işletmenin yeni müşteriler kazanmak, potansiyel müşterileri ısıtmak ve mevcut müşterilerle yeniden etkileşim kurmak için tekrarlanabilir satış ve pazarlama süreçleri vardır. 

Anahtar kelime, kurulabilen, düzene sokulabilen ve hatta otomatikleştirilebilen "tekrarlanabilir süreçler" dir, böylece her zaman çalışır durumda olurlar ve iyi yağlanmış bir makine gibi arka planda sizin için çalışırlar. 

Facebook reklamlarıyla trafik çekmek ve Instagram'da yayınlamak bu makinedeki bir dişli olabilir, ancak bu etkinlikleri makinenin kendisi için karıştırmayın, aksi takdirde tek bir yerde tekerleklerinizi döndürmeye başlayabilirsiniz. 

Bunun yerine, iş fikrinizin etrafında bulunan çeşitli pazarlama fırsatlarını düşünün:

  • Ürünlerinizi kaç kişinin aradığını veya çözdüğünüz sorunlara çözüm aradığını tahmin etmek için anahtar kelime araştırması yapabilirsiniz . Burada önemli bir talep varsa, bu kasıtlı müşteriler için doğru sonuçlarda görünmek için bir arama motoru pazarlama stratejisine yatırım yapabilirsiniz. 
  • Ürünlerinizi müşterilerine satmak için toptan satın almakla ilgilenecek başka perakendeciler veya işletmeler var mı? Web sitenizde özellikle toptan satış, kurumsal hediye veya özel siparişler için bir sayfa oluşturabilirsiniz, böylece ziyaretçiler bu seçeneğin mevcut olduğunu ve buna nasıl erişeceklerini bilir. 
  • Müşterilerinizden oluşacak etkili içerik oluşturucular, blog yazarları veya izleyicileri olan etkinlikler var mı? Bir topluluk oluşturmak çoğu işletme için çok büyük bir uzun vadeli avantaj olsa da, ilgili kitlelerine ulaşmak için birlikte çalışabileceğiniz potansiyel ortaklar da bulabilirsiniz.
  • İnsanları e-posta listenize katılmaya ikna etmek için indirimler, ücretsiz hediyeler veya indirilebilir öğeler kullanabilir misiniz? E-posta, bir müşteriden satın almanın yanı sıra alabileceğiniz en iyi şeydir çünkü onlarla gelen kutusunda ücretsiz olarak iletişim kurmanıza olanak tanır. Web sitenize trafik çekerken, satın almaya tam olarak hazır olmayan bir kitleyi yakalamak için bir planınızın olması, pazarlama harcamalarınızı daha da ileri götürmenize yardımcı olabilir.
  • Müşterileriniz ürünlerinizi kullanarak kendilerinin içeriğini oluşturur mu? Ürünleriniz paylaşılabilir nitelikteyse (örn. Instagram'a layık), daha fazla müşteri edindikçe daha fazla erişim elde etmenize yardımcı olan basit bir satın alma sonrası e-postayla sosyal paylaşım döngüsü oluşturabilirsiniz.

Bir fikirle başlar ve ardından bir plan
Yasal gerekliliklerden tedarik zincirinize, tam olarak satacağınız ürün veya hizmetlere kadar bir iş kurmaya yönelik başka pek çok husus vardır. Ancak umarım bu sorular, iş fikrinize daha fazla güven duymanıza veya başından sonuna kadar görmek istediğiniz bir fikir seçmenize yardımcı olmuştur.

 


JumboSoft interaktif e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz. 
 

Yorumlar (0)

Herhangi bir yorum bulunmamaktadır. İlk yorumuz siz yapın!

Yorum Yapın