Görüşmeyi Başlat
1
Bilgi almak ister misiniz?
Kodu Tara
Size nasıl yardımcı olabiliriz?

E-Ticaret Sitesinde Etkili İçerik Nasıl Olur?

E-Ticaret Sitesinde Etkili İçerik Nasıl Olur?
Sema Tiryakioğlu

Sema Tiryakioğlu

İçerik Yöneticisi

28.12.2020

İçerik Stratejisi Nedir?
İçerik stratejisi, yarattığınız ve sahip olduğunuz, yazılı, görsel, indirilebilir vb. Herhangi bir medyanın yönetimidir. Kim olduğunuzu ve sektörünüze getirdiğiniz uzmanlığı sürekli olarak gösteren pazarlama planınızın bir parçasıdır. İçerik oluşturmanın işletmenizin büyümesi için ne kadar önemli olduğunu duymuş olabilirsiniz, ancak iyi planlanmış bir amaca sahip olması gerekiyor ve içerik planları bugünlerde bir gereklilik haline geliyor.

Neden İçerik Stratejisine İhtiyacınız Var?
İçerik pazarlaması, işletmelerin güvenilir ve uygun maliyetli web sitesi trafiği kaynakları ve yeni potansiyel müşteriler için hazırlanmalarına ve planlamalarına yardımcı olur. Sabit miktarda organik trafik alan tek bir blog yazısı oluşturabilirseniz, bir e-kitaba veya ücretsiz bir araca bağlantı, gelecekte potansiyel müşteriler oluşturmaya devam edecektir.

İçerik Stratejime Ne Eklerim?
Şimdi araştırmanıza başlama zamanı. Farklı izleyiciler için harika içerikler geliştirmek ve etkileşimi sürdürmek için müşterilerle röportaj yapmak, kişilikler geliştirmek ve müşteri yolculuğunu olabildiğince anlamak isteyebilirsiniz.

Endüstrideki bir içerik stratejisinin önemi nedeniyle, dikkate alınması gereken bazı önemli şeyler vardır: ne, neden, kim, nerede, ne zaman ve nasıl!

  • Ne - Öncelikli şirketiniz veya  mesajınız mı?
  • Neden - Neden bu projeye başlıyorsunuz? 
  • Kim - Hedef kitleniz kim?
  • Nerede - Mesajınız nerede görünecek ve okunacak (konum, cihaz, bağlam)?
  • Ne zaman - İçeriğinizi oluşturma ve yayınlama işleminin zamanlaması.
  • Nasıl - İçeriği nasıl sunmalı / yapılandırmalısınız?

İçerik planı bu ana noktalardan oluşur. Geliştirme sırasında iş planınıza danışmak isteyebilirsiniz, çünkü bu, iş modelinizin yanı sıra karşılaşabileceğiniz engeller ve fırsatları da detaylandıracaktır ve iş hedeflerinize uymak için stratejinize ihtiyacınız olacaktır.

Çeşitli dağıtım seçenekleri mevcuttur. İşte en popüler içerik biçimleri

Blog gönderileri
Henüz fark etmediyseniz, şu anda bir blog okuyorsunuz. Blog gönderileri bir web sitesinde bulunur ve yeni ziyaretçilerin ilgisini çekmek için düzenli olarak yayınlanmalıdır. Gönderiler, izleyicileriniz için sosyal medyada ve diğer web sitelerinde paylaşım paylaşma eğiliminde olmalarını sağlayan değerli içerik sağlamalıdır.

Örnek Olaylar
Örnek Olaylar veya referanslar, sizinle birlikte çalışarak bir sorunu çözmeyi başaran bir müşterinin hikayesini anlatma fırsatınızdır. Bir vaka çalışmasında amacınız, ürününüzü düşünen insanlara kanıtın pudingde olduğunu göstermektir.

Videolar
Videolar, sosyal medya platformlarında ve benzer şekilde web sitelerinde paylaşılabilen, oldukça ilgi çekici bir içerik ortamıdır. Yazılı içerikten daha fazla zaman ve kaynak yatırımı gerektirirler, ancak bir videonun sosyal medyada diğer içerik türlerine göre 40 kat daha fazla paylaşılma olasılığı vardır.

Sosyal
medyada Sosyal Medya Paylaşımı, markanızın erişimini genişletmek ve içeriğinizi müşterilerinize zamanlarını harcadıklarını bildiğiniz yerlerde sunmak için çok önemlidir. İşletmelerin sıklıkla yayınladığı sosyal ağlar şunları içerir:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest (genellikle göz ardı edilir, ancak SEO için mükemmeldir)
  • Snapchat
  • Youtube
JumboSoft interaktif e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz. 

Yorumlar (0)

Herhangi bir yorum bulunmamaktadır. İlk yorumuz siz yapın!

Yorum Yapın