Kimse varlığınızı bilmiyorsa, ziyaret edip bir şey satın alamazlar. Fiziksel bir vitrininiz yoksa, kimse geçip tabelanızı göremez. Hedef kitleniz tarafından bulunmanın tek yolu, çevrimiçi mağazanıza trafik çekmektir.
İşte bunu başarmanın üç yolu:
1. Organik arama
Bir noktada, sitenize trafik getiren reklamlar için ödeme yapmaya karar verebilirsiniz. Ancak, insanları ödeme yapmak zorunda kalmadan çevrimiçi mağazanıza çekebilirseniz, çok daha iyi. Organik trafik, sizi Google gibi bir çevrimiçi arama platformu aracılığıyla doğal olarak bulan ziyaretçilerdir. Bunlar, sitenizi arama sonuçlarında gören ve ziyaret etmeyi seçen kişilerdir.
Organik aramada kayda değer ilerleme kaydetmek için sitenizin sonuçların ilk sayfasında görünmesi gerekir. Arama trafiği tıklamalarının % 71 ila% 92'si ilk sayfada görünen sitelere gider. Ve oraya işletmenizle ilgili arama terimleri için gidebilirsiniz.
Birinci sayfada görünme şansınızı artırmanın üç yolu şunlardır:
İçerik pazarlamasını kullanın
Özünde, içerik pazarlaması sorunları çözmek ve soruları yanıtlamakla ilgilidir. Hedef kitlenizin yardıma ihtiyaç duyduğu sorunları ve soruları belirleyin ve ardından çözümler sunun. İyi yapın ve sitenize trafik çekeceksiniz.
Örneğin, iklimimde en iyi sebzeleri ne tür toprak yetiştirir? Bir antrenmandan önce ve sonra ne yemeliyim? Bir kitabı yayınlamanın adımları nelerdir?
Yerinde optimizasyonu yükseltin
Çeşitli iklimlerde en iyi verimi sağlayan toprak türleri hakkında bir blog yazısı oluşturduğunuzu varsayalım. Gönderinizin otoritesini ve birinci sayfada görünme şansını artırmak için belirli unsurları eklemeniz gerekir. En azından şunlara ihtiyacınız var:
- Gönderi için iyi bir başlık.
- Arama sonuçları için bir meta açıklama.
- Gönderinize özel bir URL.
- Resimleriniz için alternatif metin.
- Belirli ürünler için sıralama yapmayı umuyorsanız, model numarasını ürün başlığınıza ve resim alt metnine eklemek iyi bir fikir olabilir. Ne aradığını bilen müşteriler sayfanıza yönlendirilir.
Bir Google My Business sayfası oluşturun
Yerel işletmeler için bu, optimize edilmiş web trafiğini çekmenin güçlü bir yoludur: sattığınız her şeyi arayan insanlar.
Bir Google My Business sayfası oluşturun, çalışma saatlerinizi doğru tutun, telefon numaranızın ve URL'nizin doğru olduğundan emin olun ve zamanla sınırlı teklifler ve özel fırsatlarla güncelleyin.
2. Ücretli arama
Doğru - ödediğinizin karşılığını alırsınız. Çevrimiçi mağazanız için daha fazla trafik istiyorsanız , bunun için ödeme yapabilirsiniz .
Organik arama çabalarının Google Ads, Bing veya diğer ücretli arama kanallarıyla sonuç üretmesi zaman alabilirken, anında büyük hacimlerde kaliteli trafik oluşturabilirsiniz. Sabit bir bütçe içeren aylık bir reklam kampanyası başlatmayı düşünün. Platformu nasıl kullanacağınıza dair bir fikir edinmek için ayda 100 $ veya 200 $ 'dan küçük başlayın.
Google reklamları açılış sayfası
Ürünlerinizin fotoğraflarının yanı sıra arama sonuçları sayfasının üst kısmına yakın bir yere ürünlerinizin fotoğraflarını yerleştiren Google Alışveriş gibi özel hizmetleri de unutmayın .
Ücretli aramayı iyi kullanmak için işte birkaç ipucu:
- Farklı hedefler için reklam kampanyaları geliştirin. Sık sorulan soruların sonuçlarını gösteren ve insanları sitenizdeki yanıtlara yönlendiren bir kampanyanız olabilir. Başka bir kampanya, belirli ürün adları için aramaları hedefleyebilir ve ziyaretçileri doğrudan ürün sayfalarınıza yönlendirebilir.
- Her ürün için her zaman birden fazla reklam yazın - genellikle biri diğerlerinden daha iyi performans gösterir.
- Daha fazla gösterim ve tıklama almak için verileri izleyin ve reklam kopyasını ayarlayın.
- Reklam başlığına birincil anahtar kelimeleri ekleyin.
- Platformdaki ek açıklamalı snippet'ler , izlenebilir telefon numaraları ve genişletilmiş metin gibi diğer özellikleri kullanın .
- İstihdam negatif anahtar kelimeleri değersiz trafik için ödememek için.
- Ücretli aramada yeni misiniz? Yeni başlayanlar için Google Ads kılavuzumuzu kullanın .
3. Sosyal medyada reklam verin
Sitenize gelen herkes satın almaya hazır olmayacak. Ancak onları etki alanınıza dahil ederek, e-posta, yeniden pazarlama ve devam eden içerik pazarlamasını kullanarak onlara ulaşmaya devam edebilirsiniz.
Tıpkı ücretli aramada olduğu gibi sosyal medyadaki reklamlar için ödeme yapabilirsiniz. Mekanizmalar farklıdır ve insanların genellikle reklam aramak için sosyal medyaya gitmediklerini unutmamalısınız. Bu nedenle, sosyal reklamlarınızı, belirli anahtar kelimelerle açıkça bağlantılı oldukları ücretli bir arama ortamında olduğundan farklı bir şekilde konumlandırmalısınız.
Ancak sosyal medya, içerik pazarlamanızı tanıtmak için çok iyi çalışıyor. Neden? Çünkü izleyicileriniz hala sorularına ve sorunlarına cevap istiyor. Sık sık gönderi paylaşın ve gönderilerinizi içeriğinize bağlayarak alakalı ve yararlı hale getirin. Bu nedenle, içerik pazarlaması ile birleştirilmiş sosyal medya, çevrimiçi mağazanıza optimize edilmiş trafik çekmek için güçlü bir kombinasyondur.
Ayrıca, işletmenizin hizmet verdiği ilgi alanlarına sahip veya hedef demografinize uyan kişilere gönderileri artırmak için de ödeme yapabilirsiniz. Veya içeriğinizi tekrar tekrar görmelerini sağlamak için ödeme yaparak önceki site ziyaretçilerinin sizi hatırlamasına yardımcı olun.
JumboSoft interaktif e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.